سوالات متداول خدمات کاربری (پنل پیامک)

سامانه پیامک یا پنل اس ام اس چیست؟

به سیستمی که به‌صورت تخصصی برای مدیریت، ارسال و دریافت پیام کوتاه طراحی شده باشد و ابزارهای ایجاد، ارسال، دریافت و تحلیل پیام کوتاه را در اختیار مشترکین قرار دهد، پنل یا سامانه پیامک می‌گویند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله “پنل اس ام اس چیست؟
را در وبلاگ اس ام اس فا مطالعه کنید.

سرویس پیامکی اس ام اس فا چگونه کار می‌کند؟

اس ام اس فا یک سرویس پیامکی برای ارسال و دریافت اس ام اس در بستر اینترنت است، در واقع دقیقاً مثل پست الکترونیک یا همان ایمیل عمل می‌کند. با خرید پنل‌های اس ام اس فا شما یک نام کاربری و رمز عبور دریافت می‌کنید که در هر زمان و هر
کجا که باشید، با استفاده از اینترنت می‌توانید خیلی راحت به پنل‌ پیامکی‌تان دسترسی داشته باشید. با استفاده از اس ام اس فا، به میزان دلخواه پیامک خریداری کنید و بر اساس هدف خودتان آن‌ها را ارسال کنید.

آیا برای استفاده از سرویس پیامکی اس ام اس فا به نرم‌افزار یا سخت‌افزار خاصی نیاز است؟

خیر. این سرویس کاملاً تحت وب تعریف شده است و نیاز به نصب هیچ‌گونه نرم‌افزاری روی سیستم‌عامل ندارد، در واقع شما تنها به اینترنت و یک مرورگر به‌روز‌شده ( فایرفاکس ، گوگل کروم و … ) احتیاج پیدا می‌کنید.

آیا از طریق اینترنت Dialup هم می‌توانم از این خدمات استفاده کنم؟

بله، این سامانه با اینترنت کم‌سرعت سازگاری کامل دارد و می‌توانید به‌راحتی از این خدمات استفاده کنید. سرعت ارسال پیامک هیچ ارتباطی با سرعت اینترنت ندارد، چراکه ارسال پیامک توسط سرور قدرتمند و سریع اس ام اس فا انجام می‌شود.

چگونه می‌توانم دموی سامانه پیامکی اس ام اس فا را ببینم؟

در همۀ صفحات وب‌سایت اس ام اس فا، با کلیک روی دکمۀ ورود به‌طور خودکار به محیط سامانه منتقل می‌شوید. برای ورود به سامانه می‌توانید از نام کاربری demo و کلمه عبور demo استفاده
کنید.

منفی بودن حساب در سامانه به چه معنی است؟

منفی بودن حساب به این معنی است که هنوز هزینۀ سرویس را پرداخت نکرده‌اید، برای این کار می‌توانید از بخش شارژ حساب هزینه را پرداخت کنید. لازم است بدانید که هر شارژی که بعد از مثبت‌ شدن حساب انجام شود، به‌طور کامل
به حساب شما اضافه خواهد شد.

چرا هنگام شارژ اینترنتی حساب، برای ورود به درگاه بانکی و ادامۀ فرآیند پرداخت با مشکل مواجه می شوم؟

این مشکل معمولاً به درگاه بانکی مربوط می‌شود، درصورتی که این وضعیت برطرف نشد، وجه واریزی را به‌صورت کارت‌به‌کارت انتقال بدهید و در نهایت کد رهگیری را در بخش درج فیش واریزی وارد کنید.

آیا برای ارسال پیامک محدودیتی وجود دارد؟ به‌عنوان مثال محدودیت روزانه؟ یا محدودیت در هربار ارسال؟

خیر، هیچ محدودیتی وجود ندارد. سرویس‌های اس ام اس فا می‌توانند تا 5 میلیون اس ام اس را در هربار ارسال کنند. توجه داشته باشید که این مورد کاملاً تست شده است؛ پس می‌توانید با خیال راحت، پیامک‌هایتان را در حجم بالا
ارسال کنید.

چرا سرویس‌های شما به‌صورت سالیانه است، ولی شرکت‌های دیگر به‌صورت مادام‌العمر یا دائمی پنل‌هایشان را ارائه می‌کنند؟

سامانه اس ام اس فا برخلاف بسیاری از سامانه‌های دیگر به‌صورت بومی توسط برنامه‌نویسان شرکت تولید شده که به‌طور هفتگی هم به‌روز می‌شود. از آنجایی که هر ماه بخش‌های جدیدی به‌صورت رایگان به سامانه اضافه می‌شود، قسمتی از هزینۀ سالیانه
صرف به‌روزرسانی و تولید بخش‌های جدید می‌شود.

البته سرور هم باید به‌طور مرتب ارتقا پیدا کند؛ چراکه با زیاد شدن کاربران و حجم پیامک‌های ارسالی رفته‌رفته کند‌تر می‌شود و مسلماً نیاز به افزایش پهنای باند دارد که این موضوع بخش دیگری از هزینه را به خودش اختصاص می‌دهد.

ارائه سرویس به‌صورت مادام‌العمر یا دائمی برخلاف قرارداد مخابرات و صنف پیامک است و هیچ شرکت معتبری از چنین روش‌هایی برای جذب مشتری استفاده نمی‌کند.

آیا فعال‌سازی Delivery در سرویس‌ها هزینه دارد؟

خیر، گزارش تحویل (Delivery) رایگان است و برای اغلب اپراتورها فعال شده است.

شارژ پیامک یا اعتباری که در سرویس وجود دارد، محدودیت زمانی دارد و در صورت استفاده نشدن سوخت می‌شود؟

خیر، اعتبار ریالی یا عددی موجود در سرویس شما هیچ‌‌وقت سوخت نمی‌شود و در صورت تمدید سرویس در آینده، شارژ موجود هم تمدید می‌شود.

در ارسال منطقه‌ای بعضی از مناطق شهر تهران وجود ندارند، لطفاً در این مورد راهنمایی کنید.

اگر دیتابیس ارسال منطقه‌ای (هدفمند) برای بعضی از مناطق یا محله‌های استان تهران موجود نیست، می‌توانید از کدپستی استفاده کنید، فقط کافیست 3 یا 4 رقم کدپستی منطقه خودتان را وارد کنید و به تعدادی که مدنظرتان است ارسال پیامک انجام
دهید.

درصورتی که در ارسال منطقه‌ای، امروز قصد ارسال پیامک به 10هزار شماره از 30هزار شماره یک شهر را داشته باشیم و مابقی را بخواهیم فردا ارسال کنیم؛ آیا برای فردا باید دوباره از اول ارسال داشته باشیم یا راهی برای حذف شماره‌های تکراری وجود دارد؟

ارسال ترتیبی دقیقاً برای همین کار ایجاد شده است. فقط کافیست تا نوع ارسال را روی ترتیبی قرار بدهید. شاخه موردنظر خودتان را انتخاب کنید، متن را بنویسید و به مرحله بعد بروید. در این مرحله تعداد ارسال را روی 10000 عدد قرار بدهید
و از ردیف 1 ارسال را شروع کنید. روز بعد همین روال را طی کنید فقط تعداد را روی 20000 (باقی مانده از 30هزارتای کل) قرار داده و ردیف را 10000 تنظیم کنید تا فرآیند ارسال از ادامه شماره‌های روز گذشته شروع شود.

در ارسال به کدپستی چطور می‌توانم کدپستی منطقه مورد نظرم را پیدا کنم؟

در بخش ارسال به کدپستی نقشه کدپستی تهران تا 3 رقم موجود است، همچنین در سایت‌هایی مانند کتاب اول هم می‌توانید کدپستی را جستجو کنید.

اگر بخواهم از سایت خودم ارسال پیامک داشته باشم، به چه صورت باید عمل کنم؟

این کار توسط وب‌سرویس قابل انجام است، مستندات و نمونه کدها به زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی در بخش وب‌سرویس وجود دارد.

یک نرم‌افزار داریم که می خواهیم از طریق آن پیامک ارسال کنیم ، آیا این امکان وجود دارد؟

بله این امکان از طریق وب‌سرویس و API‌های سامانه امکان‌پذیر است، برای اطلاعات بیشتر به بخش وب‌سرویس مراجعه کنید.

آیا دریافت پیامک هم هزینه دارد؟

خیر، دریافت پیامک برای همۀ مشتریان رایگان است.

آیا هزینۀ پیامک‌های ارسال‌نشده برمی‌گردد؟

پیامک‌های ارسال‌نشده به دو گروه تقسیم می‌شوند، پیامک‌هایی که به هر نحوی ارسال نشده‌اند و پیامک‌هایی که ارسال شده‌اند ولی Deliver نشده‌اند. مثلاً اگر یک شماره موبایل غلط باشد، برای مدت زیادی خاموش باشد، در لیست سیاه مخابرات
باشد یا اصلاً به دلیل قطعی مخابرات پیامک ارسال نشود، هزینه کامل برمی‌گردد.

در مواردی که پیامک به مخابرات رسیده باشد ولی به دلیل عدم در دسترس بودن یا مشکل آنتن‌های مخابراتی پیامک تحویل گوشی نشده باشد، این هزینه از سمت مخابرات برگردانده نمی‌شود. در نتیجه تیم اس ام اس فا هم قادر به بازگشت هزینه در این
مورد نیست.

آیا امکان عودت پنل وجود دارد؟ شرایط به چه صورت است؟

بله، طبق قرارداد، هزینۀ شمارۀ اختصاصی + پیامک استفاده‌شده به‌عنوان هزینه راه‌اندازی کم می‌شود و مابقی مبلغ برگردانده خواهد شد.

سوالات متداول خطوط اختصاصی و اشتراکی

لیست سیاه مخابراتی چیست؟

مدتی پیش مخابرات یک پیامک با موضوع عدم دریافت پیامک تبلیغاتی برای مشترکین ارسال کرد.

مشترکینی که به این پیامک جواب مثبت دادند، دیگر از خطوط 3000 پیامک تبلیغاتی دریافت نمی‌کنند.
در خطوط 3000، ارسال نشده نامیده می‌شود.
برای رفع این مورد کافیست تا مشترک از خطوط همراه اول عدد 2 را به شماره 8999 ارسال کند و برای خطوط ایرانسل
عدد 1 را به 5005 بفرستد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با فعال و غیر‌فعال‌سازی پیامک تبلیغاتی می‌توانید مقالۀ وبلاگ اس ام اس فا را با نام آموزش فعال و غیرفعال کردن پیامک های تبلیغاتی همراه اول و ایرانسل مطالعه
کنید.

دقت کنید که با فعال‌سازی خطوط خدماتی با سرشماره 3000 این مشکل برطرف می‌شود. البته با استفاده از خطوط خدماتی شما تنها می‌توانید پیامک اطلاع‌رسانی ارسال کنید، چراکه ارسال پیامک تبلیغاتی از این
خطوط ممنوع شده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با خدماتی‌سازی خطوط اختصاصی، می‌توانید به صفحۀ خطوط خدماتی مراجعه کنید.

پیامک‌های سامانه اس ام اس فا با چه شماره‌ای ارسال می‌شود؟

روی هر سرویس ارائه‌شده، یک شمارۀ هدیه 14 رقمی اختصاص داده می‌شود که امکان ارسال و دریافت از همۀ اپراتورهای تلفن همراه کشور را دارد.

شماره مجازی چیست؟

شماره های مجازی پیام کوتاه مخصوص ارسال و دریافت پیامک از بستر اینترنت هستند و این امر توسط نرم افزار انجام می گیرد. این شماره ها با پیش شماره های 1000، 2000، 3000، 5000 و 021 ارائه می شوند و فاقد سیم کارت و سند هستند.

برای اطلاع از تعرفه و قیمت این خطوط می توانید به صفحه “تعرفه ثبت خطوط اختصاصی پیام کوتاه” در اس ام اس فا مراجعه کنید.

آیا خط اختصاصی ارسال پیامک را میتوانم به دلخواه انتخاب کنم؟ میتوانم چند خط اختصاصی در کنار هم داشته باشم؟

بلی شما میتوانید علاوه بر شماره های موجود در سرویس خود، یک یا چند شماره دلخواه با پیش شماره مورد نظر خرید بفرمایید.

برای اطلاع از تعرفه و قیمت این خطوط می توانید به صفحه “تعرفه ثبت خطوط اختصاصی پیام کوتاه” در اس ام اس فا مراجعه کنید.

آیا امکان انتقال شماره های از قبل خریداری شده به شرکت شما وجود دارد؟

بله، این امکان وجود داشته و به سادگی قابل انتقال است ، کافیست شرکتی که شما قبلا از آنها سرویس می گرفتید یک نامه به اپراتور ارسال نماید و اعلام کند که شماره ها را به اس ام اس فا انتقال دهند.

یک شماره استعلام کرده ام، قیمت آن را هم اعلام کرده اید و سپس پرداخت کردم ولی هنوز ثبت نشده است!

استعلام و ثبت شماره به دلیل اینکه از طریق خود اپراتور انجام میگردد بسته به اپراتور 3000 یا 5000 متفاوت می باشد ، معمولا خطوط 3000 ظرف سه ساعت و خطوط 5000 حدودا 24 ساعت بعد نتیجه استعلام را اعلام می کنند، پس از
پرداخت نیز ممکن است 24 الی 48 ساعت برای ثبت شماره زمان نیاز باشد ، همچنین در جریان باشید که پس از سفارش شماره هزینه ی خط از حساب شما کسر می گردد و قابل برگشت نیست.

آیا می توان خطوط اشتراکی (عمومی) را به خطوط اختصاصی تبدیل کرد؟

خیر. خط اشتراکی یک شماره است که به صورت اختصاصی توسط ما خریداری شده و برای ارسال های انبوه و تبلیغاتی به چندین کاربر تخصیص داده و به اشتراک گذاشته شده است، برای همین این شماره اشتراکی نامیده می شود.

چگونه هزینه پیامک های ناموفق در پیامک های تکی و گروهی عودت داده می شود؟

در خطوط
3000 : هزینه پیامک های نرسیده در خطوط 3000 به صورت کامل به شما بازگردانده شود.

خرید پنل پیامکی

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.