2022/02/08

تاریخچه و توسعه بازاریابی شبکه ای

تجارت خانگی یکی از سریع تریم روش های فروش در دنیاست. مردم دنیا متوجه اهمیت این موضوع شده اند که بهتر است بدون آقابالاسر، صاحب کسب و کار خودشان باشند. برای موفقیت حقیقی در زندگی باید صاحب کسب و کار خودتان باشید. تنها زمانی شما صاحب کسب و کارتان خواهید بود که این شرایط را داشته باشید:
1- کجا کار می کنید؟
2- با چه کسانی کار می کنید؟
3- چطور کار می کنید؟
4- درآمدتان چقدر است؟
برای بیشتر مردم، مشغول شدن به کار جدید همیشه همچون کابوس بوده است؛ کابوسی که آنها را از زندگی راحت به سمت مخاطره ها و خطرپذیری می کشاند. دلیلیش هرچه باشد، ایجاد اشتغال از طرف شما تنها راهی است که می توانید کنترل همه ی امور را به دست بگیرید و به موفقیت های مالی نایل شوید.
تحقیق ها نشان می دهد که تنها یک درصد جمعیت جهان ثروتمندند و از این یک درصد، 74درصد شغل و کسب و کار خودشان را دارند.
ساده ترین و بهترین راه برای ایجاد کسب و کار خانگی، استفاده از بازاربی شبکه ای است. امروز لغت (بازاریابی شبکه ای) بر سر زبان ها افتاده و در فرهنگ لغت تخصصی کسب و کار وارد شده است.
اغلب مردم دنیا درباره ی آن چیزهایی شنیده اند و هرکسی مستقیم یا غیر مستقیم با کسب و کار و خرید محصول از طریق بازاریابی شبکه ای در ارتباط است.
بازاریابی شبکه ای، کسب و کار و صنعتی 50 ساله است. بازاریابی شبکه ای موجی از آینده و روشی است که محصولات و سرویس ها را توزیع می کند و آنها را مستقیم و بی واسطه به مشتری می رساند. این صنعت صرفا سیستم پخش محصولات و نوعی بازاریابی است. بازاریابی شبکه ای، ترکیبی از فرانچایز (اعطای امتیاز نمایندگی) و نرخ رشد است که به سرمایه گذاری چندانی نیاز ندارد و خطرپذیری آن کم است.
با توجه به نقش برجسته ی اینترنت در دنیای امروز، مزایای کسب و کار الکترونیک نیز به این صنعت اضافه شده که مطمئنا این موضوع، بازاریابی شبکه الکترونیک را با استقبال چشمگیری مواجه می کند.
امروز بسیاری از شرکت های موفق برای پخش محصولات و خدماتشان از بازاریابی شبکه ای استفاده می کنند؛ شرت هایی مانند: کوکاکولا، زیلت، آی بی ام.
صنعت بازاریابی شبکه ای از اوایل سال 1943 با کمک شرکت های مکمل مواد غذایی در ایالات متحده ی آمریکا شروع به کار کرد. پس از گذشت سال های متمادی، از فروش مستقیم به بازاریابی چند سطحی و بازاریابی شبکه ای الکترونیکی تبدیل شد. اما پایه ی مفاهیم اصلی این نظریه را که همان پخش محصولات و خدمات و بازاریابی آنها به صورت شبکه ای است، حفظ کرد.

در سال 1995، ارزش صمعت بازاریابی شبکه ای در سراسر جهان را معادل 100 بیلیون دلار آمریکایی تخمین زدند و انتظار می رود طی 10 سال آینده این نرخ به 700 بیلیون دلار آمریکایی برسد. 25 میلیون همراه و شریک در بازاریابی شبکه ای در 125 کشور دنیا وجود دارد و این نرخ سالیانه 10 درصد افزایش می یابد. کشور های برجسته و پیشرو بسیاری عضو بازاریابی شبکه ای هستند و در این زمینه فعالیت می کنند. درصد فعالیت جمعیت این کشور ها عبارت اند از: استرالیا 2درصد، کانادا 2درصد، ژاپن 3درصد، مکزیکو 1درصد، تایوان 8درصد، ممالک متحده بریتانیا 1درصد، ایالات متحده ی آمریکا 2درصد.

از این آمار و ارقام چنین نتیجه می گیریم که این صنعت نوپاست و ظرفیت بسیاری برای رشد جهانی دارد. بازاریابی شبکه ای، دنیا را مثل رعد و برق تکان می دهد و زندگی های بی شماری را در دنیا عوض می کند، به مردم دنیا امید می دهد که درآمدشان را افزایش دهند و سبک زندگی شان را بهبود می بخشد. در عرصه ی بازاریابی شبکه ای، هزاران داستان قدیمی وجود دارد که افراد با آن از فرش به عرش رسیده اند و خود گویای این مطلب است.

بازاریابی شبکه ای یکی از پردرآمدترین مشاغل دنیاست. بازاریابی شبکه ای راه قدرتمندی برای جذب مشتری در دهه ی 90 و بعد آن است.

مزایای بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای در قیاس با تجارت های سنتی، بسیار سودآورتر است و موفقیت های بیشتری را رقم زده است. از جمله مزایای این حرفه عبارت اند از:
1. سرمایه گذاری و هزینه ی راه اندازی اندک
2. بی مخاطره بودن
3. نیاز نداشتن به مدرک و تجربه ی خاص
4. منبع خوب درآمد و شغلی نیمه وقت
5. سیستم حمایتی مطلوب برای کمک به شما از طرف شرکت
6. طرفیت نامحدود درآمد
7. درآمدزایی منفعل: بعد از ساخت یک شبکه ی خوب، کسب و کار شما ادامه می یابد بدون اینکه خودتان حتی دخیل باشید. درآمدتان ادامه دارد و به فرزند و یا همسرتان به ارث می رسد.
8. فرصت های مسافرتی فراوان: زیرا شرکت ها برای توزیع کنندگان موفق سفرهای تشویقی در نظر می گیرند.
9. قدردانی فراوان ئر صنعت بازاریابی شبکه ای: شما به پیروزی تان افتخار می کنید و برای دستاوردهایتان به شما احترام می گذارند.
10. وجود فرصت های فراوان برای ترقی و ارتقای موقعیت: شما باید خودتان را در معرض آموزش و انگیزش بسیاری قرار دهید.
11. وجود فرصت های فراوان برای کمک رساندن به دیگران: این تجارت امید را در دل افراد زنده می کند.
12. تجارت جالب و مفرح: زیرا این کسب و کار فرصت ارتباط با افراد زیادی را در دنیا به شما می دهد.

آیا بازاریابی شبکه ای برای شما مناسب است؟

این امکان وجود دارد که هرکسی عضو بازاریابی شبکه ای شود؛ اما هر کسی در آن موفق نمی شود. کسانی موفق هستند که مفاهیم این کسب و کار و ظرفیتش را به درستی درک کنند و حاضر باشند هزینه های موفقیتشان را بپذیرند. بازاریابی های موفق خود را به چالش می کشند. آنها به هدفی خوب نیاز دارند تا به موقعیت های بهتری برسند. اینها همان کسانی هستند که به دیگران اجازه نمی دهند رویایشان را بربایند.
بازاریابی شبکه ای برای کسانی مناسب است که می خواهند تغییر چشمگیری در درآمد و سبک زندگی شان ایجاد کنند. این افراد برای رسیدن به این هدف، باید دست از خوش گذرانی بردارند و کارهایی بکنند که با آن آشنا نیستند؛ کارهایی که 90درصد مردم انجام نمی دهند و غیر عادی است.

آیا به مسائل زیر علاقه مندید؟

1. آزادی و امنیت مالی: زندگی را بر پایه ی آرزوهایتان می سازید و می دانید حتی اگر روزی به کار ادامه ندهید، درآمدتان را خواهید داشت. شما کار می کنید نه برای کسب درآمد بیشتر؛ بلکه برای لذت بردن از کاری که می کنید.
2. برای علاقه مندی هایتان زمان کافی اختصاص می دهید. در واقع شما با شغلتان ازدواج می کنید و با آن زمان می گذرانید.
3. امکان مسافرت و دیدن همه ی دنیا برای شما وجود دارد.
4. همه ی مردم دنیا را می بینید و بدون توجه به دین و مذهبشان با آنها روابط دوستانه برقرار می کنید. مردم مشتاقانه شما را تشویق و به شما کمک می کنند.
5. سبک زندگی خوبی را برای همسر، فرزندان و خودتان ایجاد می کنید.
6. آرامش خاطر خوبی دارید.
اگر از مطالب فوق لذت بردید و قصد انجام کار سخت در مدت زمان کوتاه را دارید و از راهبردهای موفق پیروی می کنید، احتمالا بازاریابی شبکه ای برای شما مناسب است. هیچ شکستی در این شغل نیست؛ فقط ممکن است افرادی آن را ترک کنند و دست از تلاش بردارند.

برچسب ها
به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ اس ام اس فا به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه