2022/02/28

یکی از مهمترین اصول در بازاریابی پیامکی که می تواند نقش مهمی را در کسب و کار شما ایفا کند، توجه به زمان ارسال پیامک تبلیغاتی است. چرا که ارسال پیامک در زمان نامناسب، ساده ترین شیوه جهت مأیوس کردن مشتریانی است که با زحمت آنها را جذب کرده اید. البته فاکتورهای دیگری از قبیل لحن نگارش، محتوای پیام و غیره نیز در این رابطه مؤثر هستند، اما زمان ارسال پیامک مسئله دیگری است که بسیار حائز اهمیت می باشد. همچنین احتمال عصبانی شدن مخاطب شما با ارسال پیامک در زمان نامناسب زیاد بوده و می تواند سبب تغییر دیدگاه وی در مورد برند شما گردد. البته زمان مناسب ارسال پیامک برای هر کسب و کاری متفاوت خواهد بود. ما می خواهیم در این مقاله به این سؤال که بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی چه موقع است؟ پاسخ دهیم.

کدام روزهای هفته مناسب ارسال پیامک تبلیغاتی هستند؟

با توجه به اینکه در نخستین روز هفته، ذهن افراد از آمادگی لازم جهت تصمیم گیری در مورد مسائل مختلف برخوردار نیست. و همچنین در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز که افراد آماده گذراندن تعطیلات آخر هفته می شوند، زمان های مناسبی برای ارسال پیامک به شمار نمی روند. البته مشاغلی همچون سینماها، اماکن تفریحی و غیره که به ارائه خدمات در روزهای آخر هفته و تعطیلی ها می پردازند، از این قاعده مستثنی هستند.
مثلاً افراد به علت زیاد بودن مشغله کاری در اواخر هفته، از انجام اقدامات پزشکی در این مدت اجتناب می کنند. و آن را به اول هفته موکول خواهند کرد. بنابراین، روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه می تواند زمان مناسبی جهت ارسال پیامک تبلیغاتی باشد. البته بهتر است از ارسال پیامک در روز چهارشنبه تا حد امکان خودداری شود.
با توجه به مطالب فوق، می توانیم بگوییم که نوع کسب و کار از مهمترین موارد در تعیین زمان ارسال پیامک می باشد. همچنین باید به این مسئله که مشتری در چه ساعتی از روز، نیاز به کسب و کار شما دارد. و اقدام به باز کردن پیامک تبلیغاتی تان می کند نیز توجه کرد.

کدام روزهای هفته بهترین زمان برای ارسال پیامک انبوه هستند؟

با توجه به اینکه در نخستین روز هفته، ذهن افراد از آمادگی لازم جهت تصمیم گیری در مورد مسائل مختلف برخوردار نیست. و همچنین در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز که افراد آماده گذراندن تعطیلات آخر هفته می شوند، زمان های مناسبی برای ارسال پیامک به شمار نمی روند. البته مشاغلی همچون سینماها، اماکن تفریحی و غیره که به ارائه خدمات در روزهای آخر هفته و تعطیلی ها می پردازند، از این قاعده مستثنی هستند.
مثلاً افراد به علت زیاد بودن مشغله کاری در اواخر هفته، از انجام اقدامات پزشکی در این مدت اجتناب می کنند. و آن را به اول هفته موکول خواهند کرد. بنابراین، روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه می تواند زمان مناسبی جهت ارسال پیامک تبلیغاتی باشد. البته بهتر است از ارسال پیامک در روز چهارشنبه تا حد امکان خودداری شود.
با توجه به مطالب فوق، می توانیم بگوییم که نوع کسب و کار از مهمترین موارد در تعیین زمان ارسال پیامک می باشد. همچنین باید به این مسئله که مشتری در چه ساعتی از روز، نیاز به کسب و کار شما دارد. و اقدام به باز کردن پیامک تبلیغاتی تان می کند نیز توجه کرد.

آشنایی با ساعات مناسب ارسال پیامک تبلیغاتی

آشنایی با ساعات و زمان ارسال پیامک تبلیغاتی

به خاطر داشته باشید که اولین ساعات صبح را به عنوان زمان ارسال پیامک تبلیغاتی در نظر نگیرید! به این معنی که هیچ پیامکی را قبل از ساعت 10 صبح ارسال نکنید. ساعت 10 صبح تا 1 ظهر می تواند زمان مناسب جهت ارسال پیامک به شمار رود. همچنین در ساعت 4-1 بعد از ظهر نیز که به زمان استراحت افراد اختصاص دارد، از انجام این کار اجتناب کنید. بهترین ساعت ارسال پیامک، ساعت 9-4 می باشد که افراد در حال برگشت به خانه بوده و یا از محیط کار دور شده اند. ساعت 9 شب به بعد نیز با توجه به اینکه میزان واکنش افراد به پیامک تان به علت سپری کردن یک روز کاری کاهش می یابد، زمان مناسبی برای ارسال پیامک نخواهد بود. چرا که در این ساعات ذهن افراد به دور از هرگونه مشکلات و مسائل کاری و مالی می باشد. و معمولاً در حال صرف شام، تماشای تلویزیون و غیره هستند، در نتیجه میزان تأثیر پیامک تبلیغاتی شما چندان قابل توجه نخواهد بود.

حوزه کاری و نوع فعالیت شما می تواند مهم ترین عامل جهت تعیین ساعت و زمان ارسال پیامک تبلیغاتی باشد. به عنوان مثال، بهترین زمان جهت ارسال پیامک برای یک رستوران، نزدیک به وعده های غذایی است. چرا که اگر این پیامک ها در ساعات اولیه روز فرستاده شود به احتمال زیاد برای مخاطب هیچگونه جذابیتی ندارد. یا مثلاً فردی که می خواهد در زمینه ارائه خدمات یک شرکت برای منازل، پیامک ارسال کند، بهتر است زمان نزدیک به ایام تعطیل همچون عید نوروز را در نظر بگیرد.

نکاتی درباره زمان ارسال پیامک در تعطیلات آخر هفته

با اینکه مردم در روز جمعه دارای زمان آزاد بیشتری هستند و وقت بیشتری را با گوشی موبایل خود می گذرانند. اما یادتان باشد که اکثر افراد در روزهای تعطیل با خانواده و دوستان خود سرگرم بوده و همچنین ممکن است دیرتر از خواب برخیزند. و در نتیجه، خیلی به پیامک های ارسالی تمایل نشان ندهند. در عوض این زمان می تواند مناسب افرادی باشد که قبلاً به انجام کارهای روزانه خود پرداخته و در حال استراحت هستند. اما اگر اصرار دارید که در این روز پیام بفرستید، بعد از ظهر این روز می تواند زمان خوبی برای ارسال پیامک باشد.

 نکاتی درباره ارسال پیامک در تعطیلات آخر هفته

نتیجه گیری
قوانین ارائه شده در این مقاله کلی بوده و ممکن است در رابطه با همه کسب و کارها صدق نکند. و هر کسی باید به انتخاب بهترین زمان ارسال پیامک بسته به نیاز مشتریان خود بپردازد. یادتان باشد که صبح شنبه می تواند حداقل بازخورد را در بازاریابی پیامکی به دنبال داشته باشد.
برای ارسال پیامک تنها کافی است خودتان را جای مخاطب تان قرار دهید. یادتان باشد که ساعات اولیه صبح و اواخر ساعات شب، زمان مناسبی برای ارسال پیامک تبلیغاتی نخواهد بود. انجام این کار را به زمانی موکول کنید که مشتری مورد نظرتان توانایی پاسخگویی به تلفن خود را دارد. چرا که پیامک نیز دارای عملکرد مشابهی مانند تماس تلفنی است. و در صورت ارسال پیامک در زمان نامناسب، همان حسی به مخاطب دست می دهد که با وی در زمان نامناسب تماس گرفته شود.

برچسب ها
به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ اس ام اس فا به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه