2022/03/12

ممکن است در ذهن بسیاری از کاربران، هنوز هم در رابطه با نحوه محاسبه تعداد کاراکتر پیامک و میزان هزینه آن، ابهاماتی وجود داشته باشد! همچنین در حال حاضر، با وجود استفاده زیاد از انواع شکلک ها یا همان ایموجی ها در پیامک، شاید این سؤال برای شما پیش آید که آیا شکلک ها نیز جزء کاراکتر به شمار می روند یا خیر؟ و یا اینکه میزان هزینه اس ام اس فارسی در مقایسه با پیامک انگلیسی چقدر است؟ هدف ما از نگارش این مقاله، پاسخگویی به کلیه سؤالات شما عزیزان در مورد تعداد مجاز کاراکتر پیامک یعنی همان اعداد، حروف و ایموجی ها و همچنین نحوه محاسبه هزینه هر پیامک می باشد.

منظور از کاراکتر پیامک چیست؟

آگاهی از نحوه محاسبه تعداد کاراکتر پیامک از جمله مواردی است که در زمان تنظیم و نوشتن متن هر پیامک، دارای اهمیت زیادی می باشد. اگر بخواهیم به زبان ساده مفهوم کاراکتر را بیان کنیم، باید بگوییم که به هر نماد یا حرف، یک کاراکتر اطلاق می شود. به عبارت دیگر، کلیه عبارات، حروف و فضاهای خالی میان کلمات، کاراکتر به شمار می روند. البته در رابطه با شکلک ها این قانون صادق نبوده، اما سعی کنید از بکارگیری بیش از حد این شکلک ها خودداری کنید.

برای پیامک فارسی، تعداد مجاز کاراکتر چقدر است؟

یکی از پرسش های مهمی که ممکن است به ذهن شما خطور نماید این است که برای اس ام اس فارسی تعداد کاراکتر پیامک مجاز چقدر است؟

در صورتی که قصد نوشتن پیامک تبلیغاتی فارسی را دارید، تنها مجاز به استفاده از 70 کاراکتر خواهید بود. البته یادتان باشد که این میزان، فضای خالی میان کلمات را هم در بر می گیرد. محاسبه تعداد کاراکتر پیامک با توجه به میزان طولانی بودن متن آن به شرح زیر است:
1- 64 کاراکتر برای صفحه دوم یا پیامک دوم
2- 67 کاراکتر برای صفحه سوم یا پیامک سوم
3- 67 کاراکتر برای صفحه چهارم یا پیامک چهارم و همان 67 کاراکتر نیز برای صفحات بعدی
بنابراین فاصله ها، تعداد حروف فارسی پیامک، تمامی علائم و حتی زدن اینتر جهت پرش به خط بعدی نیز به عنوان یک کاراکتر به شمار خواهد رفت.

نوشتن چه تعداد کاراکتر پیامک در اس ام اس لاتین مجاز است؟

حال می خواهیم ببینیم نوشتن چه تعداد کاراکتر پیامک، در اس ام اس لاتین مجاز است؟ استفاده از 160 کاراکتر را می توان برای پیامک لاتین مجاز دانست. در صورت بیشتر شدن این تعداد، محاسبه آن به صورت زیر انجام می شود:
1- 160 کاراکتر برای صفحه اول یا پیامک اول
2- 146 کاراکتر برای صفحه یا پیامک دوم
3- 153 کاراکتر برای صفحه سوم و چهارم یا پیامک سوم و چهارم
4- 153 کاراکتر نیز برای صفحات چهارم به بعد

نکاتی را که باید جهت محاسبه تعداد کاراکتر پیامک در نظر بگیرید!

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در رابطه با تعداد کاراکتر پیامک این است که باید تعداد صفحات اس ام اس نیز مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال، در صورتی که متن پیامک لاتین شما حاوی 161 کاراکتر باشد ولی به صفحه دوم وارد شود. در آن صورت پیامک شما 2 صفحه ای محسوب می گردد و باید هزینه ای دو برابر پیامک یک صفحه ای را برای آن در نظر بگیرید. بنابراین، در صورت کم بودن تعداد صفحات اس ام اس، هزینه ارسال آن کاهش می یابد و همچنین امکان ارسال کامل پیامک نیز به دست مخاطب وجود دارد.

حال با این توضیحات ممکن است این سؤال به ذهن تان برسد که آیا ارسال پیامک به صورت نصفه هم اتفاق می افتد؟ بله. برخی از پیامک های طولانی تا چند سال اخیر، به مخاطب ارسال نمی شدند. بنابراین، تلاش خود را جهت قرار دادن کل متن پیامک در یک صفحه به کار گیرید.
بعضی اوقات پیش می‌آید که متن پیامک هم شامل حروف فارسی و هم انگلیسی است. در این شرایط مخابرات هزینۀ پیام فارسی را محاسبه می‌کند. البته این موضوع هم یادتان باشد که در هر شرایطی حتی اگر حواستان هم به تعداد مجاز کاراکتر پیامک نباشد. موقع نوشتن متن اس ام اس، پنل پیامکی هشدار لازم را در مورد تعداد کاراکترها به شما خواهد داد.

هزینه تعداد کاراکتر پیامک

هر اپراتور، هزینه ارسال پیامک را چطور محاسبه می کند؟

هر فردی در صورت استفاده از موبایل، هزینه ای را بابت برقراری ارتباط و انتقال داده از گوشی پرداخت می کند. از این رو، قصد داریم در رابطه با میزان هزینه ارسال پیامک در اپراتورهای مختلفی همچون ایرانسل، رایتل و همراه اول صحبت کنیم.
همانگونه که مستحضرید، میزان تعرفه اس ام اس های انگلیسی و فارسی متفاوت بوده و حدود 27-8.9 تومان متغیر می باشد. در صورت داشتن پنل پیامکی، سعی کنید پیش از ارسال پیامک، حتماً بر مبنای شماره سامانه مورد نظر یعنی 2000، 3000 یا 5000، آگاهی لازم را درباره آخرین به روز رسانی های تعرفه کسب کنید. حال که مشغول تحقیق در زمینه هزینه هر اپراتور یا سامانه هستید. ممکن است این سؤال برایتان پیش آید که دلیل تعیین 160

حرف به عنوان تعداد مجاز کاراکتر پیامک لاتین چیست؟

در پاسخ باید بگوییم که رئیس GSM یا سیستم جهانی ارتباطات سیار، فریدهلم هیلبراند، در سال 1985 به منظور تعیین تعداد کاراکتر پیامک و حروف آن انتخاب گردید. وی عدد 160 را پس از شمارش کاراکتر انواع کارت پستال ها و افکار تصادفی افراد تعیین نمود. و از آن زمان تاکنون همچنان این رقم برای پیامک لاتین به عنوان مبنا در نظر گرفته می شود که فضای میان کلمات و علائم نگارشی را نیز در بر می گیرد.

سخن پایانی
در این مطلب به ارائه توضیحاتی در رابطه با محاسبه تعداد کارکتر پیامک فارسی و انگلیسی و همچنین میزان تعرفه آن در اپراتورهای مختلف پرداختیم. اگر هم اکنون قصد دارید ارسال پیامک تبلیغاتی به مشتری را آغاز کنید و یا اینکه جهت انجام این کار از موبایل شخصی خود استفاده کنید. بهتر است درخواست خود را مبنی بر دریافت پنل ارسال پیامک، در سایت ما ثبت کنید تا در اسرع وقت، کارشناسان تیم پشتیبانی با شما تماس بگیرند. و راهنمایی ها لازم را در مورد بازاریابی پیامکی و نقش مؤثر آن در کسب و کارتان به شما ارائه دهند.

برچسب ها
به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ اس ام اس فا به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه