2022/02/28

به نظر شما چگونه می‌توان جملات پیامک تبلیغاتی را انتخاب کرد؟ این روزها پیامک‌ها نقش عمده‌ای را در بازاریابی نوین ایفا می‌کنند. لذا انتخاب بهترین جملات و کلمات بسیار حائر اهمیت می‌باشد. این پیام‌ها باید بتوانند تنها با محتوایی که دارند مخاطبان خود را ترغیب به پیگیری کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات مهم و کلیدی انتخاب جملات یک پیامک تبلیغاتی مناسب بپردازیم.

مهم‌ترین جملات پیامک تبلیغاتی

استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی قواعد و نکات خاص خودشان را دارد. انتخاب مناسب‌ترین جامعه هدف، به‌روزرسانی لیست مخاطبان، بهترین زمان ارسال پیامک و در نهایت نگارش یک متن تبلیغاتی منحصر به فرد از جمله مؤلفه‌هایی هستند که برای گرفتن بازخورد بالا نیاز به توجه دارند. اگر تازه شروع به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی کرده‌اید احتمالا یافتن عبارات مناسب شما را سردرگم و کلافه کرده است. پس تا انتها با ما همراه باشید.

آدرس و شماره تماس

اگر چه معمولا آدرس و راه‌های ارتباطی در انتهای پیام‌ها گنجانده می‌شوند. اما اهمیت این بخش به قدری زیاد است که ترجیح دادیم که از همین ابتدا در مورد آن صحبت کنیم. شما نباید فراموش کنید که هدف از تبلیغ افزایش مشتری می‌باشد. خریداران باید بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند. بعضی از پیامک‌های تبلیغاتی هیچ گونه راه ارتباطی مشخصی را برای مشتریان مشخص نکرده‌اند در نتیجه ممکن است که علیرغم اشتیاقی که در آن‌ها ایجاد شده نتوانند این اشتیاق به ثمر برسانند. اگر کسب و کار اینترنتی دارید آدرس شما لینک سایتتان خواهد بود.

این پیامک را به مسئولان فروشگاه نشان دهید

این عبارت تحت عنوان Call to Action شناخته می‌شود و مناسب زمانی است که مشتری‌ها باید حضوری از خدمات شما استفاده کنند. این نوع ترغیب‌های عملی بیشتر در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها رایج هستند و اشتیاق شما برای شناختن مشتری‌هایتان را نشان می‌دهد.

به فروشگاه ما تشریف بیاورید

جملاتی نظیر به فروشگاه ما تشریف بیاورید یا به فروشگاه ما مراجعه کنید از دیگر عبارات Call to Action می‌باشند. اگر چه همه می‌دانند که هدف شما از ارسال پیامک تبلیغاتی ترغیب افراد می‌باشد اما ذکر مستقیم آن می‌تواند تا حد زیادی بازده کار شما را ارتقا دهد.

دریافت تخفیف

تخفیف‌ها و جشنواره‌های فروش می‌توانند تا حد زیادی در کسب و کار شما معجزه آفرین باشند. هیچ کس از تخفیف بدش نمی‌آید. حتی کسانی که قصد خرید ندارند را می‌شود با تخفیف قانع کرد که چیزی برای خودشان یا آشناهایشان بخرند. شما هم می‌توانید به شکل مستقیم و هم غیر مستقیم کد تخفیف را در پیام خود قرار دهید. در ادامه دو روش مستقیم و غیر مستقیم را با ذکر مثال شرح می‌دهیم.

مهم‌ترین جملات پیامک تبلیغاتی

مستقیم

در بهار 1401 می‌توانید با کد Spring01 تمام محصولات ما را با ده درصد تخفیف برای خود تهیه نمایید.

غیر مستقیم

اگر دوست دارید که در جشنواره بهاره ما با تخفیف خرید کنید کد ON به این شماره ارسال نمایید.

نظر سنجی

سوال نظر سنجی می‌تواند یکی از جملات پیامک تبلیغاتی شما باشد. مخاطبانتان با پاسخ به سوالی که طرح کرده‌اید در مسابقه‌ی پیامکی شرکت داده می شوند. به طور مثال اگر یک لباس فروشی دارید سوال خود را چنین طرح نمایید:
به نظر شما فروش لباس‌های خارجی در کنار لباس‌های داخلی کار درستی است؟ 1- بله 2- خیر

دعوت دوستان

می‌بایست مشتری‌ها را تشویق کنید تا دوستان خودشان را نیز با شما آشنا کنند. این قبیل جملات پیامک تبلیغاتی‌ می‌توانند گستره‌ی تبلیغاتی شما را توسعه دهند. البته یک مزیت نیز باید برای این کار در نظر گرفته شود. به طور مثال افزایش شانس در قرعه کشی.

اهمیت انتخاب جملات پیامک تبلیغاتی مناسب

جملات پیامک تبلیغاتی باید دارای یک سری ویژگی‌ها باشند:

  • جلب توجه
  • فراخوان قدرتمند
  • ایجاد احساس فویت
  • اشتراک صحیح اطلاعات

بهترین روش این است که متن تبلیغاتی خود را امتحان کنید. اگر پس از ارسال پیامک بازخورد مناسبی نگرفتید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

نکات کلی حاکم بر جملات پیامک تبلیغاتی

یک سری نکات وجود دارند که رعایت آن‌ها پیش نیاز نگارش محتوا می‌باشد. دانستن این نکات در کنار استفاده از جملات ترغیب کننده بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

استفاده از جملات پیامک تبلیغاتی پرسشی

جملات پرسشی ذهن افراد را بیشتر درگیر می‌کنند. نکته‌ی مثبت و مهم وجود این قبیل جملات در ابتدای متون این است که باعث می‌شوند مخاطبان به احتمال بیشتری پیام شما را تا انتها بخوانند.

جملات پیامک تبلیغاتی باید مثبت باشند

جملات پیامک تبلیغاتی باید به شکل مثبت بیان شوند. جملات مثبت تاثیر گذاری بیشتری بر افراد دارند و القای پیام را موثرتر می‌کنند. منظورمان از مثبت بودن پیام هم افعال و هم مضمون کلام می‌باشد. به طور مثال نگویید که با محصولات ما با ریزش موهایتان خداحافظی کنید بلکه بگویید آیا تا به حال برای سلامت موهایتان اقدامی کرده‌اید؟ این جمله ضمن پرسشی بودنش بار مثبتی را نیز منتقل می‌کند.

جملات پیامک تبلیغاتی باید صریح و ساده باشند

جملات پیامک تبلیغاتی باید کوتاه، ساده و صریح باشند تا تاثیر گذاریشان نیز بیشتر شود. گاها یک جمله کوتاه اما زیبا می‌تواند بیشتر از یک متن بلند و بالا موثر واقع گردد. تنها کافی است که اندکی فکر کنید تا ماندگارترین جملات تبلیغاتی را به خاطر بیاورید. مانند جمله ی حق با مشتری است.
استاندارد کاراکترهای فارسی در بازاریابی 70 می‌باشد. شما باید بتوانید تنها با 20 کلمه متن تبلیغاتی خود را آماده نمایید.

برجسته کردن

یکی یا دو تا از مهم‌ترین کلمات موجود در پیامک خود را برجسته یا بولد کنید تا بیشتر به چشم مخاطبانتان بیایند.

برچسب ها
به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ اس ام اس فا به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه