2020/08/26

بسیاری از مواقع می توانید با صحبت کردن درباره محصول یا خدمات، مشتری بیشتری پیدا کنید.
با درخواست برای ارجاع اشخاص دیگر، مشتری ها معمولا می گویند که ممکن است آن ها خودشان علاقه مند شوند یا شماره را به پیش مشتری دیگری بفرستند که علاقه زیادی دارد.

مثال هایی از درخواست ارجاع برای شروع مکالمه

اگر به عنوان مثال الکتریسیته می فروشید، می توانید بگویید:
“شخصی را می شناسید که تخفیفی روی قبض برقش بخواهد؟”
معمولا مشتری چند نفر را ذکر می کند. این روشی بدون رد شدن، بدون رو در رو شدن و با لذت است. و بهترین بخش این است که ممکن است خود مشتری شما وقتی ببیند این همه مشتری بالقوه می شناسد، خودش هم تبدیل به یک توزیع کننده شود.
این یکی از آسان ترین راه ها برای بدست اوردن مشتری در این تجارت است.
در  این جا چند نمونه از سوالاتی را می بینید که می توانید از آن ها برای دیگر محصولات یا خدمات استفاده کنید:

  • آیا شخصی را می شناسید که بخواهد بدون ورزش سنگین وزن کم کند؟
  • آیا شخصی را می شناسید که از مشکلات پوستی عذاب بکشد؟
  • آیا شخصی را می شناسید که بخواهد با هزینه کم به سفر برود؟
  • آیا شخصی را می شناسید که بخواهد به خوبی از پوستش مراقبت کند؟
  • آیا شخصی را می شناسید که عاشق سفر باشد؟
  • آیا شخصی را می شناسید که عاشق نوشیدن قهوه باشد؟

و بله، می توانید از این نوع سوال شروع برای فرصت های خود نیز استفاده کنید

  • آیا شخصی را می شناسید که از بیدار شدن صبح گاهی با صدای ساعت متنفر باشد؟
  • آیا شخصی را می شناسید که نیاز به پول به مراتب بیشتری داشته باشد؟
  • آیا شخصی را می شناسید که بخواهد در مالیات صرفه جویی کند؟
  • آیا شخصی را می شناسید که عاشق کمک به دیگران باشد؟
  • آیا شخصی را می شناسید که از رفت و آمد به محل کار در ساعت شلوغی متنفر باشد؟
  • آیا شخصی را می شناسید که شش یا هفت روز در هفته کار کند؟

به خاطر داشته باشید

هر مشتری که با او صحبت می کنید حداقل 200 نفری را می شناسد که شما نمی شناسید. وقتی این نوع سوالات را می پرسد، مشتری می تواند شما را به بهترین ها هدایت کند.

برچسب ها
به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ اس ام اس فا به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه